The Development of Students’ Worksheet Based on RME For the Topic Circle in Junior High School
(1) Universitas Pendidikan Indonesia
(*) Corresponding Author
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Ahmad, M., & Asmaidah, D. S. (2017). PENGEMBANGAN PERANGKAT PEMBELAJARAN MATEMATIKA REALISTIK UNTUK MEMBELAJARKAN KEMAMPUAN PEMECAHAN MASALAH MATEMATIKA SISWA SMP. Mosharafa, 6(3). http://e-mosharafa.org/
Alamiah, U. S., & Afriansyah, E. A. (2017). PERBANDINGAN KEMAMPUAN KOMUNIKASI MATEMATIS SISWA ANTARA YANG MENDAPATKAN MODEL PEMBELAJARAN PROBLEM BASED LEARNING DENGAN PENDEKATAN REALISTIC MATHEMATICS EDUCATION DAN OPEN-ENDED. Musharafa, 6(2), 207. http://e-mosharafa.org/
Badan Standar, K. dan A. P. (2022). Kurikulum untuk Pemulihan Pembelajaran.
Fajar, A. P., Kodirun, Suhar, & Arapu, L. (2019). Analisis Kemampuan Pemahaman Konsep Matematis Siswa Kelas VIII SMP Negeri 17 Kendari. Jurnal Pendidikan Matematika, 229–239.
Hidayat, R., & Iksan, Z. H. (2015). The Effect of Realistic Mathematic Education on Students’ Conceptual Understanding of Linear Progamming. Creative Education, 06(22), 2438–2445. https://doi.org/10.4236/ce.2015.622251
Jeheman, A. A., Gunur, B., Jelatu, S., Studi, P., Matematika, P., Paulus, S., Jalan, I., & Yani, A. (2019). Mosharafa: Jurnal Pendidikan Matematika Pengaruh Pendekatan Matematika Realistik terhadap Pemahaman Konsep Matematika Siswa. 8(2). http://journal.institutpendidikan.ac.id/index.php/mosharafa
Lesnussa, Y. A. (2019). Realistic Mathematics Education (RME) Provides Great Benefits for Students in Indonesia. Jurnal Aplikasi Multidisiplinari Filsafat Dan Sains (JAMFAS), 1(1), 001–006. https://doi.org/10.30598/jamfasvol1iss1pp001-006y2018
Lukman, S., Sylviana Zanthy, L., Siliwangi, I., Terusan Jenderal Sudirman, J., & Barat, J. (2019). ANALISIS KESALAHAN SISWA SMK DALAM MEMECAHKAN MASALAH LITERASI MATEMATIS PADA MATERI BANGUN RUANG. 2(3).
Muhtadi, D., & Sukirwan. (2017). IMPLEMENTASI PENDIDIKAN MATEMATIKA REALISTIK (PMR) UNTUK MENINGKATKAN KEMAMPUAN BERPIKIR KREATIF MATEMATIK DAN KEMANDIRIAN BELAJAR PESERTA DIDIK. Mushafara, 6(1). http://e-mosharafa.org/index.php/mosharafa
Mulyati, T. (2016). KEMAMPUAN PEMECAHAN MASALAH MATEMATIS SISWA SEKOLAH DASAR.
Putri, Di. K., Sulianto, J., & Azizah, M. (2019). Kemampuan Penalaran Matematis Ditinjau dari Kemampuan Pemecahan Masalah. International Journal of Elementary Education, 3(3), 351–357. https://ejournal.undiksha.ac.id/index.php/IJEE
Ramadhani, D. A., & Hakim, L. D. (2021). KEMAMPUAN PROBLEM-SOLVING MATEMATIS SISWA SMA DALAM MENYELESAIKAN PERMASALAHAN MATERI FUNGSI. Jurnal Pembelajaran Matematika Inovatif, 4(5). https://doi.org/10.22460/jpmi.v4i5.1113-1122
Ratnasari, G. I., & Abadi, A. M. (2018). Investigating mathematical literacy, mathematical reasoning skill, and self esteem of a public high school. Journal of Physics: Conference Series, 1097(1). https://doi.org/10.1088/1742-6596/1097/1/012096
Reusser, K., & Stebler, R. (1997). EVERY WORD PROBLEM HAS A SOLUTION-THE SOCIAL RATIONALITY OF MATHEMATICAL MODELING IN SCHOOLS (Vol. 7, Issue 4).
Riyanto, B., Zulkardi, Putri, R. I. I., & Darmawijoyo. (2018). Mathematical modeling in realistic mathematics education. Journal of Physics: Conference Series, 943(1). https://doi.org/10.1088/1742-6596/943/1/012049
Sumartini, T. S. (2016). Peningkatan Kemampuan Pemecahan Masalah Matematis Siswa melalui Pembelajaran Berbasis Masalah (Vol. 5, Issue 2). http://e-mosharafa.org/
Suraji, Maimunah, & Saragih, S. (2018). Analisis Kemampuan Pemahaman Konsep Matematis dan Kemampuan Pemecahan Masalah Matematis Siswa SMP pada Materi Sistem Persamaan Linear Dua Variabel (SPLDV). Suska Journal of Mathematics Education, 4(1), 9–16. https://doi.org/10.24014/sjme.v3i2.3897
Tambychik, T., & Meerah, T. S. M. (2010). Students’ difficulties in mathematics problem-solving: What do they say? Procedia - Social and Behavioral Sciences, 8, 142–151. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2010.12.020
Wardono, & Mariani, S. (2018). The analysis of mathematics literacy on PMRI learning with media schoology of junior high school students. Journal of Physics: Conference Series, 983(1). https://doi.org/10.1088/1742-6596/983/1/012107
Warsito, Nuraini, Y., & Sukirwan. (2019). Mosharafa: Jurnal Pendidikan Matematika. 8(1). http://journal.institutpendidikan.ac.id/index.php/mosharafa
DOI: 10.24235/eduma.v13i1.13514
Article Metrics
Abstract view : 2 timesPDF - 1 times
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2024 EduMa: Mathematics education learning and teachingâ€â€â€Ž